การจัดการศูนย์ช่วยเหลือ (Help Desk Management) คือกระบวนการและแนวปฏิบัติที่ใช้ในการจัดการและสนับสนุนศูนย์ช่วยเหลือ ซึ่งเป็นบริการที่ให้ความช่วยเหลือแก่ผู้ใช้ผลิตภัณฑ์หรือบริการของบริษัท โดยศูนย์ช่วยเหลือมักจะเป็นจุดติดต่อแรกสำหรับผู้ใช้ที่มีคำถาม ปัญหา หรือข้อสงสัย และมีหน้าที่ช่วยเหลือในการแก้ไขปัญหาต่างๆ ให้เร็วที่สุดและมีประสิทธิภาพ
การจัดการศูนย์ช่วยเหลือประกอบด้วยกิจกรรมหลายประการ ได้แก่:
การจัดการศูนย์ช่วยเหลือเป็นส่วนสำคัญในการรับรองว่าผู้ใช้สามารถขอความช่วยเหลือที่จำเป็นได้ และปัญหาของพวกเขาจะได้รับการแก้ไขอย่างรวดเร็วและมีประสิทธิภาพ
Help desk management refers to the processes and practices that are used to manage and support a help desk, which is a service that provides assistance to users of a company's products or services. The help desk is typically the first point of contact for users who have questions, problems, or issues, and is responsible for helping them resolve those issues as quickly and efficiently as possible.
Help desk management involves a range of activities, including:
Help desk management is an important part of ensuring that users can get the assistance they need and that their issues are resolved quickly and effectively.